Bekijk ons ruime assortiment en bestel online.
Levering in heel Nederland!
Alle prijzen zijn
inclusief BTW.

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op.  

 

Klik hier en ontdek aan de linkerkant van de pagina de speciale horrenkiezer van Solidhor. Deze horrenkiezer helpt u bij het vinden van de juiste hor.

Ja. Daarbij heeft Solidhor erg veel verstand van uw kozijn omdat Solidhor onderdeel is van Verboom Timmerbedrijf. Zo kunt u met een gerust hart uw hor door ons laten maken. 

  1. Bepaal de positie van uw toekomstige hor.
  2. Meet op drie plaatsen de breedtemaat van het kozijn; onder, midden en boven. Noteer de grootste maat. Is de afwijking meer dan 3 mm, ga dan naar modelhor.
  3. Meet op drie plaatsen de hoogtemaat van het kozijn; onder, midden en boven. Noteer de grootste maat. Is de afwijking meer dan 3 mm, ga dan naar modelhor.

In het hoofdmenu vindt u links bovenaan de pagina de verschillende soorten horren staan. Wanneer u op een willekeurige hor klikt en de informatie over de betreffende hor doorleest, vindt u tevens het aantal kleuren waarin deze hor wordt geleverd. Wanneer u een andere kleur dan onze standaardkleuren wilt, geeft u het gewenste ralnummer aan ons door. Dit doet u doormiddel van het kiezen van de knop ‘kies een andere ralkleur’ bij het subkopje ‘kleuren.’

Bij de hor wordt altijd een gebruiksaanwijzing geleverd. Daarnaast ontvangt u bij de horren gratis de juiste hulp- of bevestigingsmiddelen. Dit zorgt ervoor dat u de hor gemakkelijk zelf kunt plaatsen.

Vaak kan een kleine aanpassing aan de hor voldoende zijn om de hor in het kozijn te laten passen. Wanneer de hor echter niet past, kunt u contact opnemen met Solidhor via info@solidhor.nl. Wij zullen u nuttige tips aandragen. Wijken de maten van de hor zo erg af in vergelijking met het kozijn, dan kunt u de hor opsturen naar Solidhor (verzendkosten zijn voor u). Wij zullen de hor, indien mogelijk, gratis passend maken. 

Ja. De verschillende horren die Solidhor levert, worden gemaakt op de maat die u aangeeft. Daarnaast is het mogelijk om bij de rolhor de geleiders alvast te boren. Verder kunnen bij de plisséhor de bovenbak en onderrails naar wens worden gezaagd. Natuurlijk bent u er vrij in om de hor zelf op maat te maken. 

De hor van Solidhor kunt u het gehele jaar in het kozijn laten. We bevelen u aan om de hor regelmatig te controleren op stof en vuil welke u kunt verwijderen met een licht vochtig doekje of middels het voorzichtig schoonblazen. 

Nee. Juist door het verkeerd verwijderen en/of opslaan van de hor ontstaat de meeste schade. 

De inzethor van Solidhor, welke bijna overal toegepast kan worden, kan gemaakt worden met speciaal gaas. Dit gaas houdt pollen tegen waardoor u in huis minder last heeft van de hooikoorts. Tegelijkertijd geniet u wel van de frisse buitenlucht.

U wordt gevraagd om het bedrag wat in de offerte staat vermeld, na bestelling, via iDEAL te betalen. U hoeft dus geen rekening te houden met bijkomende kosten. Bij reparatie buiten de garantieperiode wordt er bij kosten boven de 100 euro (inclusief BTW) contact met u opgenomen voordat de reparatie in behandeling wordt genomen. 

Solidhor vraagt een kleine bijdrage voor het verzenden van de horren. Aan de hand van de hoeveelheid die u aan goederen afneemt, worden de verzendkosten bepaald.

Wanneer u vijf of meer horren bestelt, kunt u een email sturen naar info@solidhor.nl. U ontvangt vervolgens een speciale kortingscode waarmee u korting krijgt op uw bestelling. 

Voor degenen die het niet handig vinden om de hor via internet te bestellen, is het mogelijk om de hor telefonisch (0318-483414) te bestellen. Bij telefonische bestellingen kunnen maatverschillen (die achteraf blijken) geen grond voor reclamatie opleveren. 

De hor kunt u betalen via iDEAL. 

Het is mogelijk om de hor te retourneren. U ontvangt vervolgens een tegoedbon waarmee u een andere hor uit kunt zoeken.

Zolang wij nog niet over zijn gegaan tot de orderverwerking, kunt u uw bestelling kosteloos wijzigen. Hiervoor kunt u een email, voorzien van een kopie van de factuur, sturen met de wijziging die u door wilt voeren. 

Bij standaard producten ongeveer 2-4 dagen. Voor 10.00 uur besteld, de volgende werkdag al verstuurd. 

Afwijkende kleuren, die buiten onze ruime kleurenkeuze vallen, kennen een langere levertijd. Tijdens het bestellen van uw goederen kunt u direct inzien hoelang het duurt voordat uw bestelling in huis is.  

Bij het bestellen van de hor kunt u aangeven welke voorkeur u heeft met betrekking tot de levering van de hor. Zo is het mogelijk om de hor op een ander adres dan het factuuradres te leveren en kunt u het gewenste tijdstip van bezorging bepalen. 

Dan wordt er gekeken of uw buren thuis zijn en wordt de bestelling daar afgeleverd. U krijgt vervolgens een briefje door de brievenbus met het adres waar de hor is afgeleverd. 

Solidhor is verantwoordelijk voor het correct transporteren van al uw aankopen. Bij constatering van transportschade dient u de transporteur hiervan op de hoogte te stellen en direct contact met ons op te nemen (info@solidhor.nl). Wij zullen actie ondernemen om vervolgens het probleem op te lossen. 

Ja, bij normaal gebruik drie jaar garantie op de constructie en een jaar garantie op het horgaas en de koorden.

We bevelen u aan om de hor regelmatig te controleren op stof en vuil welke u kunt verwijderen met een licht vochtig doekje of middels het voorzichtig schoonblazen. Wanneer na het opvolgen van deze aanbeveling de hor nog niet naar behoren werkt, kunt u contact opnemen met Solidhor via info@solidhor.nl

Bij reparatie buiten de garantieperiode worden uw producten hersteld tegen kostprijs. Bij kosten boven de 100 euro (inclusief BTW) nemen we contact met u op voordat de reparatie in behandeling wordt genomen. 

Natuurlijk doen we er van alles aan om u zorgeloos en vliegvrij te laten genieten. Mocht u niet tevreden zijn of een opmerking hebben, stuur dan een mail naar info@solidhor.nl. Bij het indienen van een klacht vragen we u om uw bestelnummer door te geven en een duidelijk omschrijving (inclusief foto) van de klacht te leveren. Binnen twee werkdagen nemen we contact met u op om vervolgens een passende oplossing aan te bieden. 


contact

 

Heeft u vragen over onze werkwijze, service of producten? Neem gerust contact op. Wij helpen u graag.
Indien gewenst, bellen of mailen we u terug.